Hódos Ferenc, a Magyar Bioüzemanyag Szövetség alelnöke a Magyar Nemzetnek azt mondta, jelenleg a takarmánykukorica nagy része külföldre áramlik, holott itthon is minden adott a megfelelő feldolgozásra. Szerinte országok hosszú sorában nyert bizonyítást az, hogy az E10-es üzemanyag nem károsítja a gépjárműveket.
Hódos Ferenc szerint Magyarországon és a visegrádi régióban is bődületes mértékű a kiaknázatlan kapacitás a szántóföldi növények és más biomassza energetikai hasznosítása terén. Olyannyira, hogy hazánk a térséggel együtt akár a bioüzemanyag-ipar világviszonylatban is vezető országává válhat.
– A bioüzemanyagok felhasználását európai uniós szabályrendszer írja elő tízéves ciklusokban. A 2021 és 2030 közötti időszakra azt rögzítik majd, hogy mennyi első generációs bioüzemanyagot, vagyis bioetanolt és biodízelt lehet felhasználni abban a tíz évben. Ezt az alapján állapítják majd meg, hogy 2020 végén mennyi a tényleges felhasználás az adott tagállamban. Vagyis a tét igen nagy: most kell lépnünk, hogy Magyarország a következő évtizedben a lehetőségekhez mérten a legtöbb bioüzemanyagot használhassa. A jelenlegi bioetanol-termelést és -felhasználást még bőven lehetne növelni, erre lehetőséget ad a logisztika és a technológia is – hangsúlyozta Hódos Ferenc.
További részleteket a Magyar Nemzet cikkében olvashat.